Mieszkańcy Zamościa są ponownie ostrzegani przed oszustwem, które polega na podszywaniu się pod pracowników banków oraz instytucji związanych z telefonami komórkowymi. Niedawno do jednego z mieszkańców zadzwoniła oszustka, która twierdziła, że ma informacje o próbie wypłaty pieniędzy z jego konta. W wyniku tej sytuacji, oszukana osoba straciła znaczną sumę pieniędzy, co powinno być sygnałem do zachowania szczególnej ostrożności w takich sytuacjach.
Do incydentu doszło, gdy do 32-letniej kobiety zadzwoniła osoba podająca się za pracownika salonu telefonii komórkowej. Fałszywa pracownica poinformowała ją o rzekomym wniosku o duplikat karty SIM oraz o nieautoryzowanej próbie wypłaty pieniędzy z jej konta bankowego. Po chwili kontaktował się z nią mężczyzna, który również twierdził, że jest pracownikiem banku, potwierdzając alarmujące wiadomości o stanie finansów kobiety.
Mężczyzna, w celu pomocy w zabezpieczeniu oszczędności, zalecił 32-latce wykonanie transakcji związanej z przesyłaniem kodów BLIK. Kobieta, chcąc chronić swoje pieniądze, wygenerowała kody na łączną kwotę 3000 zł i przekazała je rozmówcy. Dopiero po zakończeniu rozmowy zorientowała się, że została oszukana. Tego rodzaju zdarzenia są sygnałem alarmowym, który powinien przypomnieć wszystkim, że banki nigdy nie żądają podawania loginów ani haseł, a wszelkie podejrzane równania powinny być zgłaszane odpowiednim służbom.
W związku z rosnącą liczbą podobnych przypadków, lokalna policja apeluje o rozwagę. Mieszkańcy są zachęcani do ostrożności wobec nieznajomych, którzy kontaktują się telefonicznie i domagają się informacji o ich kontach. Ważne jest, by nigdy nie udostępniać swoich danych, a wszelkie podejrzane sytuacje zgłaszać na policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Źródło: Policja Zamość
Oceń: Ostrzeżenie przed oszustwami „na pracownika banku” w Zamościu
Zobacz Także